Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 974 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 68 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,4 %12,0 %459 00032 %
Yle TV212,4 %11,8 %543 00038 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,3 %166 00012 %
Yle yhteensä24,3 %25,1 %718 00050 %
MTV318,5 %18,4 %534 00037 %
Sub8,3 %7,5 %415 00029 %
AVA2,8 %3,5 %173 00012 %
C More Total1,2 %0,2 %76 0005 %
MTV yhteensä30,8 %29,6 %662 00046 %
Nelonen7,6 %9,4 %427 00030 %
Jim3,1 %3,0 %257 00018 %
Liv1,8 %1,9 %233 00016 %
Hero0,4 %0,7 %90 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,1 %562 00039 %
TV55,9 %6,5 %315 00022 %
Kutonen4,0 %3,8 %244 00017 %
Frii2,7 %2,2 %156 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %11 0001 %
TLC2,5 %2,8 %162 00011 %
Warner Bros. Discovery15,3 %15,4 %494 00034 %
STAR Channel8,9 %9,3 %239 00017 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %153 00011 %
Disney Finland11,3 %10,8 %318 00022 %
Muut5,8 %4,0 %293 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %974 00068 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.