Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 009 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 71 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,2 %8,9 %461 00032 %
Yle TV230,8 %31,5 %725 00051 %
Yle Teema&Fem1,9 %0,9 %232 00016 %
Yle yhteensä40,9 %41,3 %830 00058 %
MTV313,2 %12,2 %482 00034 %
Sub6,4 %6,4 %421 00029 %
AVA2,1 %2,4 %200 00014 %
C More Total0,6 %0,0 %63 0004 %
MTV yhteensä22,3 %21,1 %654 00046 %
Nelonen6,4 %8,5 %426 00030 %
Jim2,1 %2,1 %273 00019 %
Liv1,6 %1,8 %228 00016 %
Hero0,4 %0,5 %92 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %12,9 %557 00039 %
TV57,8 %8,2 %510 00036 %
Kutonen3,7 %3,8 %317 00022 %
Frii2,0 %1,4 %111 0008 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %7 0000 %
TLC2,8 %2,3 %217 00015 %
Warner Bros. Discovery16,8 %16,2 %670 00047 %
STAR Channel5,6 %5,4 %279 00020 %
National Geographic Channel1,9 %1,6 %184 00013 %
Disney Finland7,4 %7,0 %384 00027 %
Muut2,3 %1,6 %272 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 009 00071 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.