Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 490 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 71 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,5 %7,8 %213 00031 %
Yle TV230,4 %32,2 %346 00050 %
Yle Teema&Fem2,3 %0,7 %115 00017 %
Yle yhteensä40,1 %40,7 %395 00057 %
MTV315,4 %14,8 %226 00033 %
Sub5,9 %6,0 %195 00028 %
AVA3,4 %3,8 %123 00018 %
C More Total0,8 %0,0 %41 0006 %
MTV yhteensä25,4 %24,7 %314 00045 %
Nelonen5,9 %7,5 %190 00028 %
Jim1,5 %1,0 %103 00015 %
Liv1,8 %1,8 %109 00016 %
Hero0,4 %0,6 %47 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %11,0 %240 00035 %
TV56,6 %7,6 %235 00034 %
Kutonen2,9 %3,0 %145 00021 %
Frii2,3 %1,6 %61 0009 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC4,4 %3,4 %120 00017 %
Warner Bros. Discovery16,9 %16,1 %321 00046 %
STAR Channel3,9 %4,4 %134 00019 %
National Geographic Channel1,8 %1,5 %70 00010 %
Disney Finland5,8 %5,8 %175 00025 %
Muut2,4 %1,7 %140 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %490 00071 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.