Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 70 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,9 %9,8 %249 00034 %
Yle TV231,1 %31,0 %379 00051 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,0 %118 00016 %
Yle yhteensä41,5 %41,8 %435 00059 %
MTV311,4 %10,0 %256 00035 %
Sub6,9 %6,8 %226 00031 %
AVA1,0 %1,3 %77 00010 %
C More Total0,4 %0,0 %22 0003 %
MTV yhteensä19,7 %18,1 %340 00046 %
Nelonen6,7 %9,2 %236 00032 %
Jim2,6 %3,1 %170 00023 %
Liv1,4 %1,7 %119 00016 %
Hero0,3 %0,5 %45 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %14,5 %318 00043 %
TV58,9 %8,6 %274 00037 %
Kutonen4,4 %4,5 %172 00023 %
Frii1,6 %1,2 %50 0007 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %7 0001 %
TLC1,4 %1,3 %97 00013 %
Warner Bros. Discovery16,8 %16,2 %349 00047 %
STAR Channel6,9 %6,3 %146 00020 %
National Geographic Channel1,9 %1,7 %114 00015 %
Disney Finland8,8 %8,0 %209 00028 %
Muut2,3 %1,5 %133 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %519 00070 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.