Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 136 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,4 %21,3 %2 828 00052 %
Yle TV221,5 %21,2 %3 239 00060 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,5 %1 783 00033 %
Yle yhteensä47,2 %45,0 %3 686 00068 %
MTV316,2 %19,3 %2 717 00050 %
Sub4,1 %4,5 %1 933 00036 %
AVA2,9 %3,4 %1 353 00025 %
C More Total0,8 %0,1 %451 0008 %
MTV yhteensä23,9 %27,2 %3 162 00059 %
Nelonen5,4 %6,3 %2 278 00042 %
Jim1,9 %1,5 %1 417 00026 %
Liv1,5 %1,7 %1 316 00024 %
Hero0,5 %0,6 %525 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %10,1 %2 713 00050 %
TV55,0 %4,8 %2 083 00039 %
Kutonen3,2 %3,3 %1 563 00029 %
Frii1,9 %1,7 %887 00016 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC1,7 %1,5 %1 014 00019 %
Warner Bros. Discovery12,1 %11,6 %2 695 00050 %
STAR Channel2,3 %2,3 %1 112 00021 %
National Geographic Channel2,3 %1,6 %1 015 00019 %
Disney Finland4,6 %4,0 %1 609 00030 %
Muut3,0 %2,1 %1 318 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 136 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.