Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 865 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,7 %21,5 %2 757 00055 %
Yle TV221,1 %21,0 %3 031 00060 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,5 %1 714 00034 %
Yle yhteensä47,0 %44,9 %3 463 00069 %
MTV316,3 %19,5 %2 643 00053 %
Sub4,1 %4,5 %1 876 00037 %
AVA2,9 %3,4 %1 332 00027 %
C More Total0,8 %0,1 %429 0009 %
MTV yhteensä24,2 %27,4 %3 039 00061 %
Nelonen5,3 %6,3 %2 191 00044 %
Jim1,9 %1,4 %1 374 00027 %
Liv1,5 %1,7 %1 293 00026 %
Hero0,5 %0,6 %514 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %10,0 %2 604 00052 %
TV54,9 %4,7 %2 012 00040 %
Kutonen3,2 %3,3 %1 527 00030 %
Frii1,9 %1,7 %878 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC1,7 %1,5 %993 00020 %
Warner Bros. Discovery12,2 %11,5 %2 598 00052 %
STAR Channel2,3 %2,3 %1 074 00021 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 004 00020 %
Disney Finland4,6 %3,9 %1 566 00031 %
Muut3,0 %2,2 %1 262 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 865 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.