Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 760 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %24,6 %2 715 00054 %
Yle TV210,5 %13,2 %2 573 00051 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,7 %1 694 00034 %
Yle yhteensä40,4 %40,5 %3 178 00063 %
MTV319,8 %21,9 %2 797 00056 %
Sub4,4 %4,7 %1 985 00040 %
AVA3,2 %3,7 %1 337 00027 %
C More Total1,7 %0,5 %454 0009 %
MTV yhteensä29,1 %30,8 %3 125 00062 %
Nelonen6,3 %7,3 %2 269 00045 %
Jim2,3 %1,9 %1 472 00029 %
Liv1,8 %1,7 %1 339 00027 %
Hero0,5 %0,6 %559 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %11,5 %2 655 00053 %
TV53,5 %3,3 %1 725 00034 %
Kutonen2,5 %2,0 %1 279 00026 %
Frii2,4 %2,1 %1 015 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %54 0001 %
TLC1,7 %1,6 %873 00017 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,3 %2 308 00046 %
STAR Channel2,8 %2,9 %1 015 00020 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %1 056 00021 %
Disney Finland5,5 %4,8 %1 559 00031 %
Muut3,7 %3,0 %1 272 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 760 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.