Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 071 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %24,7 %1 443 00053 %
Yle TV210,0 %11,6 %1 403 00051 %
Yle Teema&Fem3,8 %2,5 %873 00032 %
Yle yhteensä40,6 %38,8 %1 759 00065 %
MTV322,6 %24,7 %1 479 00054 %
Sub3,5 %3,7 %956 00035 %
AVA4,3 %5,0 %746 00027 %
C More Total1,2 %0,4 %200 0007 %
MTV yhteensä31,6 %33,7 %1 687 00062 %
Nelonen6,2 %7,2 %1 198 00044 %
Jim2,1 %1,8 %707 00026 %
Liv2,3 %2,2 %710 00026 %
Hero0,6 %0,7 %303 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %11,8 %1 413 00052 %
TV53,0 %2,7 %836 00031 %
Kutonen1,1 %1,1 %542 00020 %
Frii2,9 %2,6 %542 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0001 %
TLC2,8 %2,6 %515 00019 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,1 %1 188 00044 %
STAR Channel1,9 %2,1 %469 00017 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %466 00017 %
Disney Finland3,6 %3,4 %722 00026 %
Muut3,2 %3,0 %639 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 071 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.