Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 459 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 66 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 5 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,8 %11,6 %201 00029 %
Yle TV212,8 %12,5 %253 00037 %
Yle Teema&Fem1,3 %1,0 %67 00010 %
Yle yhteensä23,9 %25,1 %320 00046 %
MTV322,9 %23,3 %240 00035 %
Sub5,8 %6,1 %166 00024 %
AVA4,5 %5,0 %95 00014 %
C More Total1,0 %0,0 %32 0005 %
MTV yhteensä34,4 %34,5 %308 00045 %
Nelonen7,0 %8,3 %195 00028 %
Jim2,5 %2,4 %111 00016 %
Liv2,3 %2,2 %119 00017 %
Hero0,7 %1,1 %49 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,1 %273 00039 %
TV54,6 %4,4 %135 00020 %
Kutonen2,1 %2,2 %89 00013 %
Frii3,7 %2,9 %87 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC4,2 %4,0 %95 00014 %
Warner Bros. Discovery14,8 %13,5 %229 00033 %
STAR Channel6,0 %6,9 %102 00015 %
National Geographic Channel2,3 %1,3 %70 00010 %
Disney Finland8,3 %8,1 %132 00019 %
Muut6,6 %4,8 %124 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %459 00066 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.