Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 813 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %24,4 %1 292 00052 %
Yle TV211,5 %14,9 %1 253 00051 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %833 00034 %
Yle yhteensä40,3 %42,2 %1 515 00061 %
MTV316,9 %18,7 %1 352 00055 %
Sub5,3 %5,8 %1 049 00042 %
AVA2,1 %2,2 %601 00024 %
C More Total2,1 %0,7 %264 00011 %
MTV yhteensä26,4 %27,4 %1 495 00061 %
Nelonen6,5 %7,5 %1 129 00046 %
Jim2,6 %2,2 %774 00031 %
Liv1,3 %1,1 %640 00026 %
Hero0,4 %0,6 %265 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %11,4 %1 304 00053 %
TV53,9 %4,1 %899 00036 %
Kutonen3,9 %3,0 %747 00030 %
Frii1,8 %1,4 %476 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0001 %
TLC0,7 %0,5 %368 00015 %
Warner Bros. Discovery11,0 %9,6 %1 146 00046 %
STAR Channel3,7 %3,9 %563 00023 %
National Geographic Channel3,9 %2,5 %599 00024 %
Disney Finland7,5 %6,4 %854 00035 %
Muut4,3 %3,0 %670 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 813 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.