Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 819 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 74 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %25,9 %1 326 00054 %
Yle TV219,8 %20,8 %1 527 00062 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,1 %805 00033 %
Yle yhteensä48,6 %48,8 %1 657 00067 %
MTV313,8 %16,0 %1 332 00054 %
Sub4,6 %4,9 %981 00040 %
AVA1,8 %1,6 %569 00023 %
C More Total1,0 %0,3 %275 00011 %
MTV yhteensä21,2 %22,9 %1 454 00059 %
Nelonen5,1 %5,7 %1 072 00043 %
Jim2,6 %2,4 %772 00031 %
Liv1,1 %1,0 %561 00023 %
Hero0,4 %0,6 %295 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %9,7 %1 250 00051 %
TV54,6 %4,8 %925 00037 %
Kutonen3,5 %2,8 %709 00029 %
Frii1,4 %1,0 %478 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC0,8 %0,5 %404 00016 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,4 %1 156 00047 %
STAR Channel3,0 %3,0 %590 00024 %
National Geographic Channel3,8 %2,5 %578 00023 %
Disney Finland6,8 %5,5 %840 00034 %
Muut3,5 %3,7 %709 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 819 00074 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.