Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,3 %33,8 %649 00090 %
Yle TV29,5 %9,1 %588 00082 %
Yle Teema&Fem4,2 %2,3 %457 00064 %
Yle yhteensä48,9 %45,1 %661 00092 %
MTV320,7 %22,8 %606 00084 %
Sub2,5 %2,6 %385 00054 %
AVA3,5 %3,5 %355 00050 %
C More Total0,6 %0,1 %113 00016 %
MTV yhteensä27,2 %28,9 %625 00087 %
Nelonen4,8 %5,3 %485 00068 %
Jim1,8 %1,5 %297 00041 %
Liv1,8 %1,6 %284 00040 %
Hero0,4 %0,5 %128 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %9,0 %531 00074 %
TV54,1 %3,8 %345 00048 %
Kutonen0,5 %0,4 %180 00025 %
Frii1,6 %1,3 %218 00030 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC2,1 %2,0 %204 00028 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,7 %415 00058 %
STAR Channel0,6 %0,7 %166 00023 %
National Geographic Channel1,6 %1,4 %198 00028 %
Disney Finland2,2 %2,1 %265 00037 %
Muut4,6 %7,2 %320 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %665 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.