Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 541 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,6 %34,1 %527 00092 %
Yle TV214,2 %15,0 %491 00086 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %367 00064 %
Yle yhteensä51,7 %51,5 %532 00093 %
MTV314,8 %18,1 %499 00087 %
Sub3,7 %4,3 %365 00064 %
AVA2,2 %2,0 %281 00049 %
C More Total1,0 %0,3 %119 00021 %
MTV yhteensä21,7 %24,7 %507 00089 %
Nelonen4,3 %4,9 %417 00073 %
Jim2,7 %2,1 %301 00053 %
Liv0,9 %0,7 %245 00043 %
Hero0,4 %0,7 %115 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,3 %8,5 %436 00077 %
TV54,5 %4,4 %336 00059 %
Kutonen2,8 %1,2 %259 00045 %
Frii1,2 %1,0 %205 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %4 0001 %
TLC0,6 %0,4 %157 00028 %
Warner Bros. Discovery9,3 %7,2 %394 00069 %
STAR Channel1,6 %1,3 %180 00031 %
National Geographic Channel3,8 %2,2 %242 00043 %
Disney Finland5,4 %3,5 %289 00051 %
Muut3,7 %4,6 %284 00050 %
Yhteensä100,0 %100,0 %541 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.