Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 592 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV117,0 %18,1 %466 00068 %
Yle TV221,8 %20,3 %443 00065 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,2 %274 00040 %
Yle yhteensä42,1 %40,6 %531 00078 %
MTV317,9 %21,1 %420 00061 %
Sub3,8 %3,8 %294 00043 %
AVA4,1 %5,1 %218 00032 %
C More Total1,0 %0,1 %65 00010 %
MTV yhteensä26,8 %30,2 %503 00074 %
Nelonen5,8 %7,2 %340 00050 %
Jim1,9 %1,1 %185 00027 %
Liv2,3 %2,5 %212 00031 %
Hero1,1 %1,2 %92 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %11,9 %414 00061 %
TV54,0 %3,6 %282 00041 %
Kutonen2,7 %3,1 %210 00031 %
Frii3,3 %3,4 %170 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC3,3 %3,1 %186 00027 %
Warner Bros. Discovery13,5 %13,5 %406 00059 %
STAR Channel1,5 %1,2 %128 00019 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %141 00021 %
Disney Finland3,4 %2,5 %207 00030 %
Muut3,5 %1,3 %174 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %592 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.