Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 000 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,0 %21,9 %1 422 00056 %
Yle TV220,2 %19,6 %1 532 00060 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,6 %852 00033 %
Yle yhteensä46,9 %44,1 %1 771 00070 %
MTV319,0 %21,8 %1 370 00054 %
Sub3,4 %3,4 %873 00034 %
AVA3,9 %4,7 %724 00028 %
C More Total0,8 %0,1 %194 0008 %
MTV yhteensä27,1 %29,9 %1 583 00062 %
Nelonen5,2 %6,3 %1 062 00042 %
Jim1,8 %1,1 %609 00024 %
Liv2,0 %2,1 %666 00026 %
Hero0,6 %0,7 %253 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %10,3 %1 276 00050 %
TV53,9 %4,1 %953 00037 %
Kutonen1,8 %2,0 %662 00026 %
Frii2,3 %2,2 %457 00018 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC2,7 %2,4 %538 00021 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,8 %1 298 00051 %
STAR Channel1,6 %1,6 %490 00019 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %400 00016 %
Disney Finland3,2 %2,8 %708 00028 %
Muut2,6 %2,1 %613 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 000 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.