Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 612 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,0 %12,7 %496 00073 %
Yle TV239,7 %36,6 %481 00070 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,5 %289 00042 %
Yle yhteensä55,2 %51,8 %579 00085 %
MTV313,2 %16,7 %477 00070 %
Sub2,2 %2,7 %296 00043 %
AVA3,7 %4,7 %234 00034 %
C More Total2,0 %0,8 %93 00014 %
MTV yhteensä21,2 %25,0 %525 00077 %
Nelonen3,1 %4,1 %311 00046 %
Jim1,2 %1,3 %208 00030 %
Liv1,9 %2,1 %265 00039 %
Hero0,4 %0,5 %89 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä6,6 %8,1 %423 00062 %
TV54,5 %4,1 %318 00046 %
Kutonen1,9 %2,4 %231 00034 %
Frii2,7 %2,6 %165 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %2 0000 %
TLC2,3 %2,2 %176 00026 %
Warner Bros. Discovery11,9 %11,7 %429 00063 %
STAR Channel0,9 %0,9 %131 00019 %
National Geographic Channel1,2 %1,0 %165 00024 %
Disney Finland2,1 %1,9 %222 00032 %
Muut3,0 %1,5 %200 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %612 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.