Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 208 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,4 %21,3 %1 181 00092 %
Yle TV235,3 %33,6 %1 072 00083 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %858 00067 %
Yle yhteensä60,7 %57,5 %1 205 00094 %
MTV314,2 %17,5 %1 133 00088 %
Sub1,4 %1,7 %626 00049 %
AVA2,5 %3,0 %577 00045 %
C More Total1,6 %0,7 %302 00023 %
MTV yhteensä19,7 %22,9 %1 154 00090 %
Nelonen3,3 %4,1 %838 00065 %
Jim1,3 %1,1 %518 00040 %
Liv1,2 %1,5 %540 00042 %
Hero0,3 %0,4 %219 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä6,0 %7,1 %940 00073 %
TV54,4 %3,5 %660 00051 %
Kutonen2,4 %2,7 %578 00045 %
Frii1,3 %1,2 %375 00029 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %8 0001 %
TLC1,1 %1,1 %377 00029 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,6 %832 00065 %
STAR Channel0,7 %0,6 %325 00025 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %435 00034 %
Disney Finland2,4 %1,7 %539 00042 %
Muut2,1 %2,2 %536 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 208 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.