Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 675 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,0 %22,1 %666 00093 %
Yle TV232,8 %30,8 %573 00080 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,7 %473 00066 %
Yle yhteensä60,4 %55,6 %675 00094 %
MTV316,3 %19,0 %637 00089 %
Sub1,2 %1,4 %293 00041 %
AVA3,4 %4,2 %327 00046 %
C More Total1,2 %0,4 %150 00021 %
MTV yhteensä22,0 %25,0 %647 00090 %
Nelonen3,6 %4,3 %471 00066 %
Jim1,3 %1,3 %261 00036 %
Liv1,7 %2,2 %302 00042 %
Hero0,3 %0,4 %127 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä6,9 %8,1 %526 00073 %
TV53,1 %2,8 %314 00044 %
Kutonen1,2 %1,4 %264 00037 %
Frii1,5 %1,4 %172 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC1,6 %1,8 %216 00030 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,4 %422 00059 %
STAR Channel0,5 %0,5 %142 00020 %
National Geographic Channel1,1 %0,9 %193 00027 %
Disney Finland1,6 %1,4 %245 00034 %
Muut1,8 %2,5 %278 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %675 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.