Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 284 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV115,9 %15,5 %2 928 00054 %
Yle TV239,2 %37,7 %3 476 00064 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,2 %1 974 00037 %
Yle yhteensä57,8 %55,4 %3 888 00072 %
MTV311,8 %14,7 %2 837 00053 %
Sub2,5 %2,9 %1 839 00034 %
AVA2,3 %2,9 %1 265 00023 %
C More Total1,7 %0,7 %698 00013 %
MTV yhteensä18,4 %21,3 %3 281 00061 %
Nelonen3,3 %4,0 %2 188 00041 %
Jim1,3 %1,2 %1 332 00025 %
Liv1,1 %1,5 %1 333 00025 %
Hero0,2 %0,4 %503 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä6,0 %7,1 %2 691 00050 %
TV56,1 %5,2 %2 235 00041 %
Kutonen2,8 %3,0 %1 649 00031 %
Frii1,5 %1,4 %903 00017 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %35 0001 %
TLC1,3 %1,3 %938 00017 %
Warner Bros. Discovery12,3 %11,4 %2 844 00053 %
STAR Channel1,7 %1,8 %1 003 00019 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %1 012 00019 %
Disney Finland3,3 %3,0 %1 485 00028 %
Muut2,4 %1,9 %1 529 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 284 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.