Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2024
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 688 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 610 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,4 %14,7 %492 00071 %
Yle TV239,5 %37,5 %515 00075 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,6 %318 00046 %
Yle yhteensä56,3 %54,8 %579 00084 %
MTV310,2 %12,7 %469 00068 %
Sub3,8 %5,2 %354 00052 %
AVA1,5 %1,8 %199 00029 %
C More Total2,0 %0,7 %113 00016 %
MTV yhteensä17,4 %20,5 %508 00074 %
Nelonen3,0 %3,8 %378 00055 %
Jim1,3 %1,3 %259 00038 %
Liv0,6 %0,9 %220 00032 %
Hero0,2 %0,4 %85 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä5,2 %6,4 %443 00064 %
TV57,0 %6,3 %398 00058 %
Kutonen4,4 %3,8 %341 00050 %
Frii1,2 %0,8 %181 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %15 0002 %
TLC0,7 %0,3 %151 00022 %
Warner Bros. Discovery14,0 %11,8 %483 00070 %
STAR Channel2,0 %2,1 %212 00031 %
National Geographic Channel2,7 %2,5 %221 00032 %
Disney Finland4,7 %4,6 %294 00043 %
Muut2,6 %1,9 %252 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %610 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.