Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2024
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 688 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 626 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,5 %9,6 %506 00073 %
Yle TV250,8 %57,8 %533 00077 %
Yle Teema&Fem1,9 %1,5 %306 00044 %
Yle yhteensä64,2 %68,9 %603 00088 %
MTV38,4 %8,5 %513 00075 %
Sub2,7 %2,8 %363 00053 %
AVA1,4 %1,7 %235 00034 %
C More Total0,5 %0,1 %93 00014 %
MTV yhteensä13,1 %13,1 %555 00081 %
Nelonen3,5 %3,8 %414 00060 %
Jim1,6 %1,4 %310 00045 %
Liv1,0 %1,1 %226 00033 %
Hero0,3 %0,4 %109 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä6,3 %6,7 %479 00070 %
TV55,3 %2,7 %418 00061 %
Kutonen2,7 %2,6 %345 00050 %
Frii1,2 %0,7 %174 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %16 0002 %
TLC0,6 %0,4 %177 00026 %
Warner Bros. Discovery10,1 %6,6 %486 00071 %
STAR Channel1,7 %1,6 %201 00029 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %231 00034 %
Disney Finland4,2 %3,5 %320 00046 %
Muut2,2 %1,3 %243 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %626 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.