Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 093 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV13,4 %2,9 %443 00031 %
Yle TV255,8 %64,2 %869 00061 %
Yle Teema&Fem2,3 %0,8 %318 00022 %
Yle yhteensä61,4 %67,9 %974 00068 %
MTV36,1 %5,2 %490 00034 %
Sub3,2 %3,2 %338 00024 %
AVA1,2 %1,7 %119 0008 %
C More Total0,3 %0,0 %92 0006 %
MTV yhteensä10,9 %10,1 %626 00044 %
Nelonen3,2 %3,5 %445 00031 %
Jim1,5 %1,3 %268 00019 %
Liv0,9 %0,9 %232 00016 %
Hero0,2 %0,2 %75 0005 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä5,8 %6,0 %595 00042 %
TV58,1 %5,1 %506 00035 %
Kutonen2,0 %1,8 %305 00021 %
Frii1,7 %1,3 %135 0009 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC1,5 %1,1 %156 00011 %
Warner Bros. Discovery14,5 %10,6 %682 00048 %
STAR Channel3,9 %3,2 %265 00019 %
National Geographic Channel1,2 %1,0 %149 00010 %
Disney Finland5,2 %4,2 %347 00024 %
Muut2,3 %1,3 %282 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 093 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.