Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 046 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,5 %10,6 %524 00037 %
Yle TV210,0 %7,6 %572 00040 %
Yle Teema&Fem2,1 %2,0 %209 00015 %
Yle yhteensä21,6 %20,2 %759 00053 %
MTV321,7 %21,5 %622 00044 %
Sub8,2 %8,4 %464 00032 %
AVA3,6 %4,1 %211 00015 %
C More Total1,0 %0,7 %131 0009 %
MTV yhteensä34,5 %34,7 %803 00056 %
Nelonen7,9 %10,5 %506 00035 %
Jim4,0 %3,6 %298 00021 %
Liv1,9 %2,3 %260 00018 %
Hero0,7 %0,7 %98 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,1 %656 00046 %
TV54,5 %5,7 %404 00028 %
Kutonen3,3 %3,0 %313 00022 %
Frii3,4 %2,7 %161 00011 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %21 0001 %
TLC3,1 %2,6 %204 00014 %
Warner Bros. Discovery14,4 %14,4 %609 00043 %
STAR Channel9,6 %8,9 %289 00020 %
National Geographic Channel2,4 %1,9 %147 00010 %
Disney Finland12,1 %10,9 %350 00024 %
Muut3,1 %2,7 %278 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 046 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.