Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 146 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %24,9 %1 521 00056 %
Yle TV29,7 %9,6 %1 440 00053 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,9 %885 00032 %
Yle yhteensä39,9 %37,5 %1 803 00066 %
MTV323,2 %24,0 %1 556 00057 %
Sub3,2 %3,6 %992 00036 %
AVA5,3 %6,3 %775 00028 %
C More Total0,7 %0,4 %318 00012 %
MTV yhteensä32,4 %34,2 %1 761 00065 %
Nelonen6,1 %7,3 %1 251 00046 %
Jim2,1 %2,2 %700 00026 %
Liv2,3 %2,5 %843 00031 %
Hero0,6 %0,8 %305 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %12,8 %1 489 00055 %
TV53,4 %3,2 %913 00033 %
Kutonen1,4 %1,4 %648 00024 %
Frii2,8 %2,3 %544 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %30 0001 %
TLC2,6 %2,4 %516 00019 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,3 %1 276 00047 %
STAR Channel2,0 %2,1 %499 00018 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %483 00018 %
Disney Finland3,7 %3,5 %744 00027 %
Muut2,6 %2,7 %624 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 146 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.