Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 252 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,0 %23,7 %1 029 00075 %
Yle TV29,3 %10,2 %900 00066 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,9 %611 00045 %
Yle yhteensä36,1 %36,8 %1 136 00083 %
MTV319,9 %20,7 %1 040 00076 %
Sub4,7 %4,9 %686 00050 %
AVA4,7 %5,3 %511 00037 %
C More Total0,7 %0,3 %207 00015 %
MTV yhteensä30,0 %31,2 %1 123 00082 %
Nelonen6,5 %8,0 %775 00057 %
Jim2,8 %3,1 %525 00038 %
Liv2,2 %2,3 %565 00041 %
Hero0,8 %1,0 %236 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %14,3 %954 00070 %
TV53,9 %3,5 %645 00047 %
Kutonen3,2 %2,5 %571 00042 %
Frii2,6 %2,0 %386 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %36 0003 %
TLC1,6 %1,5 %323 00024 %
Warner Bros. Discovery11,7 %9,8 %869 00063 %
STAR Channel2,4 %2,4 %380 00028 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %435 00032 %
Disney Finland5,4 %4,3 %588 00043 %
Muut4,7 %3,6 %449 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 252 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.