Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 238 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,5 %22,9 %1 030 00075 %
Yle TV27,8 %9,0 %895 00065 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,2 %646 00047 %
Yle yhteensä34,7 %35,1 %1 153 00084 %
MTV319,6 %22,2 %1 008 00074 %
Sub5,0 %4,8 %663 00048 %
AVA3,8 %4,3 %519 00038 %
C More Total0,7 %0,4 %183 00013 %
MTV yhteensä29,1 %31,6 %1 091 00080 %
Nelonen7,3 %9,2 %838 00061 %
Jim2,9 %2,7 %579 00042 %
Liv1,9 %2,0 %543 00040 %
Hero0,7 %1,0 %192 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %14,9 %981 00072 %
TV53,6 %3,4 %663 00048 %
Kutonen3,9 %3,5 %605 00044 %
Frii2,5 %2,1 %384 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %22 0002 %
TLC1,8 %1,3 %345 00025 %
Warner Bros. Discovery12,5 %10,7 %882 00064 %
STAR Channel2,4 %1,7 %385 00028 %
National Geographic Channel3,7 %2,5 %426 00031 %
Disney Finland6,1 %4,2 %592 00043 %
Muut5,1 %3,5 %442 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 238 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.