Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 514 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 69 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,1 %13,2 %270 00037 %
Yle TV210,6 %11,2 %254 00034 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,5 %133 00018 %
Yle yhteensä24,8 %25,9 %376 00051 %
MTV317,5 %16,3 %293 00040 %
Sub7,7 %8,3 %220 00030 %
AVA1,7 %2,1 %82 00011 %
C More Total0,9 %0,4 %46 0006 %
MTV yhteensä27,9 %27,0 %366 00050 %
Nelonen7,3 %10,0 %244 00033 %
Jim4,2 %4,6 %155 00021 %
Liv1,7 %1,7 %122 00016 %
Hero0,6 %0,8 %42 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %17,1 %300 00041 %
TV56,1 %6,6 %187 00025 %
Kutonen5,4 %5,7 %167 00023 %
Frii2,7 %1,6 %72 00010 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC1,8 %2,6 %89 00012 %
Warner Bros. Discovery16,0 %16,7 %271 00037 %
STAR Channel10,4 %7,8 %167 00023 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %106 00014 %
Disney Finland13,8 %10,1 %212 00029 %
Muut3,9 %3,2 %156 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %514 00069 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.