Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 528 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 71 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,3 %11,6 %266 00036 %
Yle TV210,5 %7,7 %279 00038 %
Yle Teema&Fem2,0 %2,4 %111 00015 %
Yle yhteensä23,8 %21,8 %380 00051 %
MTV318,2 %17,6 %305 00041 %
Sub10,4 %10,8 %250 00034 %
AVA1,7 %1,8 %77 00010 %
C More Total1,2 %0,7 %59 0008 %
MTV yhteensä31,5 %30,9 %397 00054 %
Nelonen8,5 %12,1 %271 00037 %
Jim3,7 %3,5 %155 00021 %
Liv1,5 %1,9 %105 00014 %
Hero0,9 %0,9 %51 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %18,5 %339 00046 %
TV54,6 %6,2 %204 00028 %
Kutonen4,0 %3,6 %183 00025 %
Frii2,9 %2,6 %69 0009 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %13 0002 %
TLC0,7 %1,1 %80 00011 %
Warner Bros. Discovery12,3 %13,8 %308 00042 %
STAR Channel11,9 %10,2 %156 00021 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %73 00010 %
Disney Finland14,4 %12,0 %177 00024 %
Muut3,7 %3,0 %157 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %528 00071 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.