Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,9 %31,2 %1 196 00093 %
Yle TV211,0 %11,9 %1 047 00081 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,4 %866 00067 %
Yle yhteensä48,8 %46,4 %1 213 00094 %
MTV321,4 %22,5 %1 123 00087 %
Sub2,4 %2,7 %737 00057 %
AVA4,0 %4,9 %644 00050 %
C More Total0,7 %0,3 %262 00020 %
MTV yhteensä28,5 %30,4 %1 154 00090 %
Nelonen5,4 %6,6 %907 00070 %
Jim1,7 %1,6 %574 00045 %
Liv1,6 %1,8 %643 00050 %
Hero0,5 %0,7 %232 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,1 %10,7 %983 00076 %
TV52,5 %2,4 %662 00051 %
Kutonen1,6 %1,3 %524 00041 %
Frii1,9 %1,8 %446 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %19 0001 %
TLC1,6 %1,4 %360 00028 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,1 %850 00066 %
STAR Channel1,0 %1,0 %337 00026 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %438 00034 %
Disney Finland3,5 %2,8 %555 00043 %
Muut2,5 %2,6 %490 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 224 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.