Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 175 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %25,4 %2 935 00054 %
Yle TV210,9 %10,8 %2 852 00053 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,0 %1 729 00032 %
Yle yhteensä41,0 %39,2 %3 491 00065 %
MTV320,7 %21,6 %2 990 00055 %
Sub4,1 %4,3 %2 086 00039 %
AVA4,1 %4,8 %1 415 00026 %
C More Total0,8 %0,4 %647 00012 %
MTV yhteensä29,6 %31,1 %3 447 00064 %
Nelonen6,3 %7,7 %2 457 00046 %
Jim2,3 %2,4 %1 478 00027 %
Liv1,8 %2,0 %1 532 00028 %
Hero0,6 %0,8 %593 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %12,9 %2 910 00054 %
TV53,4 %3,4 %1 848 00034 %
Kutonen2,3 %2,0 %1 503 00028 %
Frii2,3 %2,0 %1 029 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %79 0001 %
TLC1,8 %1,6 %916 00017 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,1 %2 543 00047 %
STAR Channel2,8 %2,9 %1 121 00021 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %1 096 00020 %
Disney Finland5,5 %4,8 %1 652 00031 %
Muut3,2 %3,0 %1 372 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 175 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.