Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 874 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %26,1 %1 371 00056 %
Yle TV211,7 %12,0 %1 315 00053 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,0 %832 00034 %
Yle yhteensä42,0 %41,1 %1 585 00064 %
MTV318,2 %18,9 %1 402 00057 %
Sub5,0 %5,2 %1 046 00042 %
AVA2,7 %3,2 %635 00026 %
C More Total0,8 %0,4 %312 00013 %
MTV yhteensä26,8 %27,7 %1 609 00065 %
Nelonen6,5 %8,2 %1 137 00046 %
Jim2,6 %2,7 %766 00031 %
Liv1,2 %1,4 %678 00027 %
Hero0,5 %0,7 %288 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %13,0 %1 348 00055 %
TV53,3 %3,6 %903 00037 %
Kutonen3,3 %2,7 %845 00034 %
Frii1,7 %1,6 %479 00019 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %49 0002 %
TLC0,8 %0,7 %395 00016 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,9 %1 222 00049 %
STAR Channel3,7 %3,7 %604 00024 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %604 00024 %
Disney Finland7,3 %6,1 %883 00036 %
Muut3,9 %3,2 %694 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 874 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.