Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 029 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %26,0 %1 414 00053 %
Yle TV212,3 %12,0 %1 411 00053 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,0 %843 00032 %
Yle yhteensä42,2 %41,1 %1 689 00063 %
MTV318,0 %18,9 %1 433 00054 %
Sub5,0 %5,2 %1 094 00041 %
AVA2,7 %3,2 %640 00024 %
C More Total0,8 %0,4 %329 00012 %
MTV yhteensä26,6 %27,7 %1 686 00063 %
Nelonen6,6 %8,2 %1 205 00045 %
Jim2,6 %2,7 %778 00029 %
Liv1,2 %1,4 %689 00026 %
Hero0,5 %0,7 %288 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %13,0 %1 421 00053 %
TV53,3 %3,7 %935 00035 %
Kutonen3,3 %2,6 %855 00032 %
Frii1,7 %1,6 %485 00018 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %49 0002 %
TLC0,8 %0,7 %400 00015 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,9 %1 267 00048 %
STAR Channel3,7 %3,8 %622 00023 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %612 00023 %
Disney Finland7,3 %6,1 %908 00034 %
Muut3,9 %3,3 %748 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 029 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.