Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 037 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %25,8 %1 478 00055 %
Yle TV210,5 %10,7 %1 367 00051 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %928 00035 %
Yle yhteensä39,9 %39,3 %1 745 00065 %
MTV317,6 %20,5 %1 455 00055 %
Sub5,1 %4,8 %1 045 00039 %
AVA2,5 %2,8 %671 00025 %
C More Total1,1 %0,6 %303 00011 %
MTV yhteensä26,3 %28,7 %1 637 00061 %
Nelonen7,0 %8,6 %1 277 00048 %
Jim3,1 %2,7 %852 00032 %
Liv1,3 %1,5 %749 00028 %
Hero0,4 %0,6 %264 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %13,4 %1 453 00055 %
TV53,3 %3,5 %913 00034 %
Kutonen3,7 %3,5 %832 00031 %
Frii1,8 %1,5 %504 00019 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %37 0001 %
TLC0,9 %0,8 %437 00016 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,7 %1 233 00046 %
STAR Channel3,4 %2,9 %665 00025 %
National Geographic Channel4,0 %2,5 %635 00024 %
Disney Finland7,4 %5,5 %949 00036 %
Muut4,6 %3,4 %740 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 037 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.