Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 680 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,7 %30,4 %670 00093 %
Yle TV28,1 %8,7 %560 00078 %
Yle Teema&Fem5,3 %4,1 %496 00069 %
Yle yhteensä47,1 %43,1 %671 00093 %
MTV324,3 %27,3 %626 00087 %
Sub2,2 %2,3 %346 00048 %
AVA4,8 %5,9 %369 00051 %
C More Total0,6 %0,2 %106 00015 %
MTV yhteensä31,8 %35,8 %643 00090 %
Nelonen5,5 %6,0 %507 00071 %
Jim1,8 %1,5 %309 00043 %
Liv2,3 %2,4 %360 00050 %
Hero0,6 %0,8 %156 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %10,7 %560 00078 %
TV52,3 %1,9 %303 00042 %
Kutonen0,6 %0,6 %189 00026 %
Frii2,0 %1,6 %240 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %4 0001 %
TLC2,0 %1,9 %218 00030 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,0 %406 00057 %
STAR Channel0,5 %0,5 %176 00025 %
National Geographic Channel1,3 %0,9 %205 00029 %
Disney Finland1,8 %1,5 %283 00039 %
Muut2,3 %2,9 %290 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %680 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.