Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 174 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %25,4 %3 055 00057 %
Yle TV29,3 %9,4 %2 796 00052 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,1 %1 919 00036 %
Yle yhteensä39,8 %37,9 %3 613 00067 %
MTV320,3 %23,1 %3 006 00056 %
Sub4,2 %4,2 %1 954 00036 %
AVA3,7 %4,4 %1 444 00027 %
C More Total0,8 %0,5 %580 00011 %
MTV yhteensä29,1 %32,2 %3 399 00063 %
Nelonen6,8 %8,2 %2 529 00047 %
Jim2,7 %2,4 %1 597 00030 %
Liv1,9 %2,0 %1 550 00029 %
Hero0,6 %0,8 %601 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %13,4 %2 950 00055 %
TV53,2 %3,1 %1 767 00033 %
Kutonen2,5 %2,4 %1 445 00027 %
Frii2,2 %1,8 %1 040 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %47 0001 %
TLC1,9 %1,6 %978 00018 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,2 %2 462 00046 %
STAR Channel2,7 %2,4 %1 189 00022 %
National Geographic Channel2,8 %1,9 %1 124 00021 %
Disney Finland5,5 %4,2 %1 730 00032 %
Muut3,9 %3,1 %1 443 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 174 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.