Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 011 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 71 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,0 %12,2 %560 00039 %
Yle TV29,7 %9,3 %509 00036 %
Yle Teema&Fem2,4 %1,8 %248 00017 %
Yle yhteensä23,1 %23,2 %758 00053 %
MTV319,9 %20,5 %589 00041 %
Sub6,7 %6,8 %392 00027 %
AVA2,8 %3,7 %186 00013 %
C More Total0,8 %0,4 %107 0007 %
MTV yhteensä30,3 %31,4 %741 00052 %
Nelonen7,6 %9,9 %493 00034 %
Jim4,0 %4,1 %284 00020 %
Liv2,1 %2,0 %247 00017 %
Hero0,9 %1,0 %92 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %17,0 %605 00042 %
TV55,5 %6,0 %367 00026 %
Kutonen4,0 %4,0 %294 00021 %
Frii3,1 %2,0 %152 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC3,8 %3,9 %207 00014 %
Warner Bros. Discovery16,5 %15,9 %548 00038 %
STAR Channel8,8 %7,7 %297 00021 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %183 00013 %
Disney Finland11,1 %9,2 %379 00027 %
Muut4,6 %3,4 %300 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 011 00071 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.