Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 098 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,4 %8,5 %556 00039 %
Yle TV218,0 %18,8 %635 00044 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,0 %196 00014 %
Yle yhteensä29,1 %28,3 %812 00057 %
MTV321,1 %23,8 %730 00051 %
Sub4,8 %4,5 %398 00028 %
AVA2,4 %3,1 %202 00014 %
C More Total0,7 %0,5 %82 0006 %
MTV yhteensä29,0 %32,0 %820 00057 %
Nelonen9,8 %12,4 %611 00043 %
Jim3,7 %3,7 %321 00022 %
Liv2,4 %2,0 %285 00020 %
Hero0,6 %0,6 %99 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %18,6 %719 00050 %
TV54,7 %4,9 %411 00029 %
Kutonen3,1 %2,8 %264 00018 %
Frii3,0 %1,8 %207 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %25 0002 %
TLC2,8 %2,3 %188 00013 %
Warner Bros. Discovery13,8 %12,0 %608 00042 %
STAR Channel6,2 %5,1 %311 00022 %
National Geographic Channel2,1 %1,7 %178 00012 %
Disney Finland8,3 %6,8 %387 00027 %
Muut3,3 %2,3 %348 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 098 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.