Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 353 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,7 %19,9 %3 007 00056 %
Yle TV218,1 %21,6 %3 049 00057 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,2 %1 814 00034 %
Yle yhteensä45,4 %44,7 %3 652 00068 %
MTV319,4 %22,1 %3 297 00061 %
Sub3,4 %3,5 %2 059 00038 %
AVA2,9 %3,2 %1 440 00027 %
C More Total0,5 %0,3 %480 0009 %
MTV yhteensä26,3 %29,1 %3 606 00067 %
Nelonen7,3 %8,6 %2 732 00051 %
Jim2,0 %1,8 %1 611 00030 %
Liv1,6 %1,5 %1 419 00026 %
Hero0,5 %0,7 %622 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %12,6 %3 127 00058 %
TV53,1 %2,9 %1 929 00036 %
Kutonen2,0 %1,6 %1 420 00026 %
Frii1,9 %1,4 %1 061 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %49 0001 %
TLC1,6 %1,3 %982 00018 %
Warner Bros. Discovery9,1 %7,5 %2 574 00048 %
STAR Channel2,1 %1,8 %1 254 00023 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %1 090 00020 %
Disney Finland4,7 %3,7 %1 789 00033 %
Muut3,2 %2,5 %1 347 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 353 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.