Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 545 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,7 %32,6 %531 00093 %
Yle TV210,7 %11,1 %463 00081 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %394 00069 %
Yle yhteensä47,5 %46,5 %537 00094 %
MTV318,0 %21,7 %519 00091 %
Sub3,7 %3,6 %362 00064 %
AVA2,9 %3,2 %304 00053 %
C More Total1,3 %0,8 %137 00024 %
MTV yhteensä26,0 %29,4 %525 00092 %
Nelonen6,0 %7,0 %428 00075 %
Jim2,8 %2,3 %323 00057 %
Liv1,4 %1,5 %284 00050 %
Hero0,3 %0,5 %119 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %11,3 %468 00082 %
TV52,3 %2,3 %321 00056 %
Kutonen2,2 %1,7 %241 00042 %
Frii2,0 %1,8 %242 00042 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %8 0001 %
TLC0,8 %0,6 %172 00030 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,6 %405 00071 %
STAR Channel1,5 %1,2 %182 00032 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %258 00045 %
Disney Finland5,3 %3,6 %304 00053 %
Muut3,5 %2,7 %253 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %545 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.