Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,7 %17,0 %1 162 00090 %
Yle TV245,8 %50,1 %1 085 00084 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,4 %734 00057 %
Yle yhteensä68,4 %69,5 %1 213 00094 %
MTV311,6 %12,9 %1 078 00084 %
Sub1,3 %1,3 %580 00045 %
AVA2,4 %2,9 %567 00044 %
C More Total0,3 %0,0 %176 00014 %
MTV yhteensä15,6 %17,1 %1 109 00086 %
Nelonen2,8 %3,1 %813 00063 %
Jim1,0 %0,7 %524 00041 %
Liv1,1 %1,0 %549 00043 %
Hero0,2 %0,3 %186 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä5,1 %5,1 %925 00072 %
TV53,2 %1,5 %662 00051 %
Kutonen1,4 %1,5 %496 00039 %
Frii1,4 %1,2 %354 00027 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %18 0001 %
TLC1,0 %0,8 %334 00026 %
Warner Bros. Discovery7,1 %5,1 %841 00065 %
STAR Channel0,6 %0,5 %302 00023 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %429 00033 %
Disney Finland2,4 %1,8 %510 00040 %
Muut1,4 %1,4 %477 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 224 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.