Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 265 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,9 %9,5 %1 008 00074 %
Yle TV250,5 %56,0 %1 040 00076 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,4 %541 00039 %
Yle yhteensä63,2 %67,0 %1 207 00088 %
MTV310,0 %10,5 %982 00072 %
Sub2,6 %2,8 %669 00049 %
AVA2,4 %2,8 %487 00036 %
C More Total0,4 %0,1 %158 00012 %
MTV yhteensä15,4 %16,2 %1 084 00079 %
Nelonen3,2 %3,4 %777 00057 %
Jim1,5 %1,3 %509 00037 %
Liv1,3 %1,3 %499 00036 %
Hero0,3 %0,4 %228 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä6,3 %6,3 %935 00068 %
TV54,3 %2,2 %713 00052 %
Kutonen2,2 %2,0 %538 00039 %
Frii1,9 %1,5 %360 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %19 0001 %
TLC1,1 %0,8 %342 00025 %
Warner Bros. Discovery9,9 %6,8 %919 00067 %
STAR Channel1,5 %1,2 %348 00025 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %395 00029 %
Disney Finland3,2 %2,4 %561 00041 %
Muut2,1 %1,2 %415 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 265 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.