Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 064 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV115,0 %15,2 %1 394 00052 %
Yle TV240,5 %39,3 %1 713 00064 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,2 %963 00036 %
Yle yhteensä57,9 %56,6 %1 861 00070 %
MTV310,2 %13,0 %1 340 00050 %
Sub3,0 %3,6 %974 00037 %
AVA1,4 %1,7 %565 00021 %
C More Total2,0 %0,9 %374 00014 %
MTV yhteensä16,6 %19,3 %1 565 00059 %
Nelonen3,3 %4,0 %1 091 00041 %
Jim1,3 %1,1 %688 00026 %
Liv0,6 %0,9 %607 00023 %
Hero0,2 %0,3 %218 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä5,4 %6,3 %1 302 00049 %
TV57,3 %6,3 %1 199 00045 %
Kutonen3,8 %4,0 %922 00035 %
Frii1,1 %0,9 %469 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %27 0001 %
TLC0,7 %0,5 %409 00015 %
Warner Bros. Discovery13,6 %12,3 %1 444 00054 %
STAR Channel2,1 %2,1 %566 00021 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %549 00021 %
Disney Finland4,2 %3,7 %801 00030 %
Muut2,4 %1,8 %793 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 064 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.