Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2024
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 688 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 632 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,0 %21,0 %524 00076 %
Yle TV212,0 %11,7 %484 00070 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,2 %306 00044 %
Yle yhteensä37,1 %35,9 %592 00086 %
MTV318,6 %21,8 %534 00078 %
Sub5,3 %5,6 %374 00054 %
AVA3,0 %3,4 %278 00040 %
C More Total1,8 %0,7 %143 00021 %
MTV yhteensä28,6 %31,5 %580 00084 %
Nelonen6,7 %8,3 %412 00060 %
Jim2,8 %2,4 %336 00049 %
Liv1,4 %1,6 %249 00036 %
Hero0,6 %0,8 %117 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %13,1 %508 00074 %
TV53,5 %3,8 %356 00052 %
Kutonen5,1 %4,9 %313 00046 %
Frii1,4 %1,4 %215 00031 %
The Discovery Channel0,6 %0,6 %19 0003 %
TLC0,8 %0,4 %125 00018 %
Warner Bros. Discovery11,6 %11,4 %459 00067 %
STAR Channel2,5 %2,2 %200 00029 %
National Geographic Channel4,1 %2,6 %270 00039 %
Disney Finland6,6 %4,7 %343 00050 %
Muut4,8 %3,5 %240 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %632 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.