Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 922 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %24,0 %1 400 00057 %
Yle TV214,0 %12,5 %1 345 00054 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,2 %802 00032 %
Yle yhteensä42,4 %39,6 %1 648 00067 %
MTV318,4 %22,8 %1 507 00061 %
Sub4,2 %4,4 %1 031 00042 %
AVA2,7 %3,2 %703 00028 %
C More Total1,6 %0,9 %390 00016 %
MTV yhteensä27,0 %31,3 %1 688 00068 %
Nelonen6,1 %7,9 %1 215 00049 %
Jim2,6 %2,4 %834 00034 %
Liv1,2 %1,4 %647 00026 %
Hero0,4 %0,6 %284 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %12,2 %1 429 00058 %
TV53,4 %3,4 %930 00038 %
Kutonen4,0 %3,7 %781 00032 %
Frii1,9 %1,6 %518 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %28 0001 %
TLC1,0 %0,6 %388 00016 %
Warner Bros. Discovery10,7 %9,6 %1 255 00051 %
STAR Channel2,6 %2,2 %532 00022 %
National Geographic Channel3,8 %2,5 %653 00026 %
Disney Finland6,4 %4,7 %866 00035 %
Muut3,4 %2,7 %678 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 922 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.