Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,3 %32,7 %524 00092 %
Yle TV28,1 %7,2 %435 00076 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,7 %365 00064 %
Yle yhteensä45,7 %43,6 %531 00093 %
MTV318,2 %23,6 %498 00087 %
Sub3,2 %3,5 %353 00062 %
AVA2,4 %2,4 %293 00051 %
C More Total2,1 %2,0 %152 00027 %
MTV yhteensä25,9 %31,4 %510 00090 %
Nelonen5,5 %6,6 %415 00073 %
Jim2,6 %2,9 %333 00058 %
Liv1,7 %1,4 %271 00048 %
Hero0,3 %0,4 %111 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %11,2 %433 00076 %
TV52,9 %2,5 %317 00056 %
Kutonen4,0 %3,2 %268 00047 %
Frii2,1 %1,4 %198 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0001 %
TLC0,6 %0,4 %161 00028 %
Warner Bros. Discovery10,2 %8,2 %388 00068 %
STAR Channel1,3 %1,1 %165 00029 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %239 00042 %
Disney Finland4,7 %3,1 %279 00049 %
Muut4,5 %3,8 %272 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %542 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.