Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 365 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,8 %24,0 %3 142 00058 %
Yle TV27,5 %6,0 %2 708 00050 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,8 %1 810 00034 %
Yle yhteensä36,5 %32,9 %3 605 00067 %
MTV322,9 %28,0 %3 369 00062 %
Sub3,3 %3,4 %1 988 00037 %
AVA2,8 %2,9 %1 619 00030 %
C More Total2,5 %2,3 %889 00016 %
MTV yhteensä31,6 %36,6 %3 667 00068 %
Nelonen7,9 %10,1 %2 856 00053 %
Jim2,5 %2,4 %1 702 00032 %
Liv2,0 %1,7 %1 624 00030 %
Hero0,4 %0,5 %541 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %14,8 %3 187 00059 %
TV53,6 %3,4 %1 963 00036 %
Kutonen2,9 %2,7 %1 423 00026 %
Frii2,5 %1,9 %1 115 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %69 0001 %
TLC1,4 %1,1 %924 00017 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,5 %2 629 00049 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 180 00022 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 086 00020 %
Disney Finland4,8 %3,7 %1 706 00032 %
Muut4,9 %4,2 %1 581 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 365 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.