Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 103 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %24,9 %1 524 00057 %
Yle TV27,9 %6,6 %1 323 00050 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,8 %821 00031 %
Yle yhteensä36,9 %34,4 %1 763 00066 %
MTV318,3 %22,9 %1 583 00059 %
Sub4,0 %4,2 %1 014 00038 %
AVA2,1 %2,3 %710 00027 %
C More Total3,4 %3,5 %469 00018 %
MTV yhteensä27,8 %32,9 %1 721 00065 %
Nelonen7,3 %9,1 %1 364 00051 %
Jim3,0 %3,1 %909 00034 %
Liv1,8 %1,6 %796 00030 %
Hero0,4 %0,4 %268 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %14,2 %1 501 00056 %
TV54,0 %4,0 %1 011 00038 %
Kutonen4,4 %4,0 %816 00031 %
Frii2,1 %1,5 %533 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %45 0002 %
TLC0,6 %0,4 %377 00014 %
Warner Bros. Discovery11,9 %10,6 %1 320 00050 %
STAR Channel2,9 %2,6 %626 00023 %
National Geographic Channel3,7 %2,2 %633 00024 %
Disney Finland6,6 %4,8 %935 00035 %
Muut6,1 %5,3 %846 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 103 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.