Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 219 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,1 %30,4 %1 180 00092 %
Yle TV27,5 %6,6 %977 00076 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,8 %862 00067 %
Yle yhteensä44,8 %40,8 %1 200 00093 %
MTV323,7 %29,3 %1 136 00088 %
Sub2,6 %3,0 %750 00058 %
AVA2,9 %2,8 %663 00051 %
C More Total1,5 %0,9 %307 00024 %
MTV yhteensä30,7 %36,0 %1 157 00090 %
Nelonen6,1 %7,7 %948 00074 %
Jim2,2 %2,1 %671 00052 %
Liv1,8 %1,5 %592 00046 %
Hero0,4 %0,5 %228 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %11,8 %1 003 00078 %
TV52,6 %2,1 %660 00051 %
Kutonen2,4 %1,9 %478 00037 %
Frii2,0 %1,7 %444 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0001 %
TLC1,4 %1,2 %398 00031 %
Warner Bros. Discovery8,6 %7,1 %828 00064 %
STAR Channel0,9 %0,7 %323 00025 %
National Geographic Channel2,0 %1,2 %417 00032 %
Disney Finland2,8 %1,9 %524 00041 %
Muut3,4 %3,0 %539 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 219 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.