Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 123 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,9 %10,1 %601 00042 %
Yle TV27,3 %4,3 %552 00039 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,4 %224 00016 %
Yle yhteensä18,9 %15,8 %783 00055 %
MTV323,7 %28,4 %757 00053 %
Sub4,7 %4,0 %382 00027 %
AVA2,8 %2,7 %268 00019 %
C More Total4,7 %4,9 %209 00015 %
MTV yhteensä35,9 %40,0 %852 00060 %
Nelonen10,1 %13,9 %640 00045 %
Jim3,1 %2,9 %300 00021 %
Liv2,7 %2,4 %311 00022 %
Hero0,3 %0,3 %69 0005 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %19,5 %771 00054 %
TV55,7 %5,6 %413 00029 %
Kutonen4,3 %4,8 %279 00020 %
Frii3,8 %2,5 %200 00014 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %12 0001 %
TLC1,9 %1,7 %157 00011 %
Warner Bros. Discovery15,7 %14,7 %635 00044 %
STAR Channel7,7 %6,1 %343 00024 %
National Geographic Channel2,2 %1,9 %170 00012 %
Disney Finland10,0 %8,1 %411 00029 %
Muut5,7 %4,6 %375 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 123 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.