Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 105 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,2 %11,2 %561 00039 %
Yle TV29,4 %5,0 %590 00041 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,2 %224 00016 %
Yle yhteensä20,9 %17,4 %804 00056 %
MTV324,0 %26,8 %717 00050 %
Sub5,1 %5,0 %374 00026 %
AVA2,4 %1,9 %302 00021 %
C More Total3,8 %4,5 %185 00013 %
MTV yhteensä35,3 %38,3 %844 00059 %
Nelonen9,9 %13,7 %607 00042 %
Jim3,5 %2,9 %302 00021 %
Liv3,2 %3,6 %328 00023 %
Hero0,3 %0,3 %100 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %20,5 %711 00050 %
TV54,3 %5,1 %372 00026 %
Kutonen5,0 %5,5 %319 00022 %
Frii3,1 %2,4 %197 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %10 0001 %
TLC1,9 %1,4 %199 00014 %
Warner Bros. Discovery14,6 %14,6 %566 00040 %
STAR Channel6,4 %4,8 %289 00020 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %186 00013 %
Disney Finland9,0 %6,8 %361 00025 %
Muut5,4 %5,3 %301 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 105 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.